02 September, 2019

Be Strong Eny

Sepatutnya hari ni aku ada meeting Korea trip ngan kawan kawan aku. Tapi memandangkan Adam dan Zelo tak sihat, makanya aku duk rumah jela dengan keluarga tercinta. Sejujurnya...

Aku penat. Kepala aku berdenyut denyut, tapi aku kagum la sepanjang tak sihat ni, aku tak order food panda pun. Makan je apa ada kat rumah. Malam aku tak cukup tidur, lap badan Adam sebab panas dia susah betul nak turun. Semalam mak aku siap hantar air kelapa. Pastu petang pulak Kak Ogy ngan Abang Sham datang hantar donut, toys, baju kat bebudak ni.

Bila Kak Ogy ngan Abang Sham datang tu, baru la nampak diorang bersemangat sikit. Adam pun makin sihat. Asyik tanya je aku Adam dah sihat ke belum da sihat ke belum sebab Ummi (Kak Ogy) dah janji nak bawak dia pegi main snow kat Genting Highlands kalau dia dah sihat.

Pagi ni alhamdulillah Adam dah makin sihat. Lega la aku hai. Rumah memang macam tongkang pecah toksah cakap la.




Aku hanya harap aku sentiasa sihat untuk jaga tiga orang bayi dalam rumah ni. Ye anak aku dua orang. Sorang bayi lagi ko jangan tanya siapa.

01 September, 2019

Ardell Aryana Nadzmi Adhwa Nikah, I'm Happy!

Aku idok ler fanatik mana ngan artis artis ni. Lagi lagi bila dah baligh, tak pernah lagi la nampak artis sis terkinja lalu mintak sign kat beg ke hape. Tebiat. Kalau nampak, buat buat tak nampak je. Tapi kalau hensem, sokseksoksek la jugak. Memang elak la dari nampak peghak gitu.

Tapi aku syak kalau aku nampak Ardell Aryana ni, mesti aku ajak ambik gambor. Aku suka la dia. Aku tak pernah pun tengok cerita dia berlakon ke hape. Tengok kat instagram dia je. Pastu suka tengok dia racing bagai. Comei terokkkk.

Lagi lagi kisah Nadzmi Adhwa tu duk ngayat dia tak habis habis, asyik kena friendzone je. Comeiiiii. And terdetik gak hati aku, harap diorang ni kawen la. Sesuai sangat. Nampak la yang kenan benor kat dia.

Last last semalam dia nikah oiii. Wowzes!

Tahniah la. Comei melampau. Aku suka! Si Ardell ni ada penyakit kanser. Sedih tengok dia struggle nak lawan sakit dia. Dia memang jenis ada privasi la walaupun dia artis. Tengok la dia kawen, takde update pun kat Instagram sendiri.

Aku doakan diorang bahagia sampai ke anak cucu. Syukur dah ada peneman susah senang, sakit lelah. Alhamdulillah.

Nah sis belanja video dia sarung cincin semalam.



Sis happy, sekian.